De REC.academy is het nieuwste onderdeel in het educatie-aanbod van REC. Dit opleidingstraject is er alleen voor de beste digital storytellers (in wording) die van alle markten thuis zijn (denk Vine, Instagram, Snapchat,...). Na de opleiding krijg je als afgestudeerd mediamaker een REC.certificaat waarmee je bewijst een storyteller te zijn van de nieuwste generatie en een verhaal weet te brengen in het medium dat best past bij de job en met de nadruk op mobile first en crossmediale content.

Deze opleiding is trouwens helemaal gratis dankzij iMinds.

Als je bij de twaalf geselecteerden bent om aan deze opleiding te beginnen krijg je de kans om een uitgekiend traject te doorlopen, media te maken op drie grote events (waaronder Belmodo Fashion Days en Dour Festival 2015) en een eigen mediaproject in groep uit te werken.

Het traject zal bestaan uit 13 masterclasses, maar ook de praktische kant van de zaak zal uitvoerig aan bod komen. Professionals van oa. Thomas More, Mediaraven, UGent, Medialaan, Earlybirds Films, Wannabes, Wijs, Supermachine,... komen langs om hun ervaring en skills over te brengen in deze thema's:

Digital storytelling

Online media maken

Audience Engagement

Content marketing

Audio- en video-productie

Webdesign (basics)

Postproductie voor fotografie

Postproductie voor video en audio

Interviewskills
 
Naast dit strak en uiterst zorgvuldig gekozen pakket realiseer je aan het einde van de opleiding in groep een mediaproject naar keuze.  
Voor dit onderdeel word je in de loop van 8 maanden bijgestaan door coaches.
Je project is op een of andere manier gelinkt aan De Krook, het toekomstige mediahart van Gent. Hetzij als een geografisch gegeven ofwel als idee gelinkt met de verschillende interessante partners (iMinds, UGent, Bibliotheek Gent, REC, Vooruit, VIAA, Democrazy,...) die deel zullen uitmaken van De Krook. 
Op termijn zal de REC.academy zelf ook verhuizen naar De Krook.

Wie kan zich inschrijven?
  • Iedereen tussen 16 en 25 jaar die nu al bezig is met videofotoaudio en/of tekst
  • Je bent creatief en wil graag een media-idee crossmediaal uitwerken.
  • Je hebt in de periode februari-september 2015 gemiddeld 5 uur per week tijd om de masterclasses te volgen, media te maken en om aan je eigen project te werken.
Check! En wat krijg ik nu?
  • %u200B13 gratis masterclasses over de onderwerpen hierboven.
  • Coaching door professionals bij de uitwerking en pitching van je media-idee.
  • Gebruik van onze radio-studio, videomateriaal, audiomateriaal, expertise,...
  • Perstoegang tot enkele grote events (Belmodo Fashion Days, Dour Festival 2015) om er onder begeleiding online media te maken.
  • €500 werkingsmiddelen per team voor de realisatie van je mediaproject.
Alright! En hoe schrijf ik mij in?
  • Het registratieformulier met persoonlijke motivatie  voor 9 februari 2015 bij ons droppen.
En de verdere gang van zaken?
  • Ten laatste op 13 februari hoor je of je uitgenodigd wordt op de selectiedag.
  • De selectiedag is op 14 februari in Gent tussen 9u en 15u, waar we polsen naar engagement, beschikbaarheid, enthousiasme en mediaskills.
  • Op 17 februari leer je de andere 11 geselecteerden kennen en kom je alles te weten over het traject.
  • Je volgt alle 13 masterclasses op 19/02, 24/02, 03/03, 10/03, 12/03, 17/03, 19/03, 24/03, 31/03, 16/04, 22/04, 28/04 en 12/05, 's avonds tussen 19u en 22u in Gent.
  • Van 17/02 tot 28/08 werk je in groep en met regelmatige begeleiding aan een mediaproject, een crossmediaal online mediaproduct rond de site van De Krook.
Inschrijven kan hier!

Gepost door op 25/01/2015

# #academy #dekrook #digital #storytellers #iminds

DEEL DEZE BLOGPOST

KEER TERUG NAAR OVERZICHT
Menu