Het Belgische startup landschap barst van het talent. Ondanks al hun creatieve en innovatieve ideeën blijven de meeste startups echter enkel op lokaal niveau actief. En dat is precies waar iMinds’ iStart, Start It @KBC en Telenet Kickstart verandering in willen brengen. Met hun project Be Bold in New York willen ze Belgische startups aanmoedigen om hun vleugels uit te slaan en zich op de internationale markt te storten. Van 11 tot 15 april trekt een hele delegatie richting New York om er bij te leren van de besten. Waarom New York? ‘Cause if you can make it there you can make it anywhere.

Een innovatieve trip vraagt natuurlijk om innovatieve verslaggeving. Daarom zullen er naast een vijftiental startups ook vijf jonge digital storytellers van de REC.academy meereizen om over de ambitieuze reis te bloggen, vloggen, tweeten en dergelijke meer. Hun persoonlijke verhalen zullen een ongetwijfeld een uniek inzicht geven in het startup landschap. Maar wie zijn deze digital storytellers eigenlijk?


 
Helena Cazaerck
Als studente journalistiek en lid van de REC.academy, weet Helena als geen ander hoe je een digitaal verhaal vertelt. Samenwerking is de sleutel tot succes, zegt ze, want samen kunnen we verandering teweegbrengen. Dat is meteen ook de reden waarom ze ernaar uitkijkt om te netwerken met de startups en de partners van het project. 



Iris De Vree
Iris is van plan om de wereld te veroveren met haar Parker in de ene hand, en haar roze Instax in de andere. Haar droom? Om anderen te laten dromen dankzij haar inspirerende verhalen met oog voor detail en oor voor de tips and tricks in verband met startups. Ze behoudt altijd en overal haar kalmte … maar zal dat ook zo zijn in New York?



Joris Van Der Plaetsen
Telt het herhaaldelijk bekijken van de populaire tv-serie Friends als New Yorker experience? Tuurlijk niet! Maar dat maakt van Joris net een heel interessante aanvulling voor het team: door zijn lens zullen we namelijk kunnen meemaken welke indruk New York nalaat op een newbie. Wees dus maar op jullie hoede, beste yellow cab drivers en one dollar pizza-slicers! Joris’ doel? Terugkeren vol inspiratie, net als de startups!



Loïc Meulenberg
Loïc is noch journalist, noch fotograaf. De 20-jarige student omschrijft zichzelf eerder als een allround mediamaker aangezien het focussen op slechts één medium gewoon saai is. Tijdens de trip naar the Big Apple hoopt hij om meer bij te leren over het startup landschap en om wat meer zelfvertrouwen te krijgen in wat hij doet. Loïc wil met zijn verhaal niets dan de waarheid weergeven: if it’s spectacular, it’s spectacular; if it’s not, it’s not.



Sofyan El Bouchtili
Sofyan is een blogger, onderzoeker, videomaker en fotograaf met een passie voor hiphop. Hij is oprecht opgewonden over de trip naar New York. Enerzijds kan hij niet wachten om de fameuze KFC te proeven, en anderzijds is hij erg nieuwsgierig naar de wereld van de startups en de avontuurlijke state-of-mind die daarmee gepaard gaat. Als digital storyteller hoopt Sofyan het verhaal achter de ondernemers weer te geven: wat hen drijft, welke obstakels ze moeten trotseren en hoe hun familie hiertegenover staat.

Gepost door op 11/03/2016

# #Academy

DEEL DEZE BLOGPOST

KEER TERUG NAAR OVERZICHT
Menu