Postgraduaten Digital Storytelling van REC.

*update: schrijf nu in voor academiejaar 2017-2018!

 

Postgraduaat Digital Storytelling op KASK School of Arts

In het Engelstalige postgraduaat Digital Storytelling van REC. en KASK School of Arts leer je hoe jij als creatieveling je eigen digitaal verhaal kwijt kan op maat van de nieuwste sociale media. In deze opleiding van één jaar volg je les op maandag- en woensdagavond bij experten uit het werkveld, donderdag overdag is er atelier waar je onder begeleiding aan je opdrachten kan werken. Na een stage en het voltooien van een eindwerk ben je helemaal klaar om jezelf of je creatief project op een state-of-the-art manier digitaal te profileren via blogs, vlogs, podcasts, longreads, YouTube, Medium, Soundcloud, Instagram, Snapchat enzovoort.
 

Postgraduaat Digital Content & Journalism op Arteveldehogeschool

In het Nederlandstalige postgraduaat Digital Content & Journalism van REC. en Arteveldehogeschool leer je een verhaal online te vertellen vanuit journalistieke of commerciële insteek. Een half jaar lang volg je dinsdag en woensdag overdag les bij experten uit het werkveld. Na een stage van zes weken ben je helemaal klaar om in de digitale of communicatiesector aan de slag te gaan.

Postgraduaat Digital Storytelling @ KASK School of Arts (HoGent)

Schrijf je nu in voor academiejaar 2017-2018


Dit Engelstalig postgraduaat is er voor de online storytellers van morgen, creatievelingen die zichzelf of hun creatief project op een state-of-the-art manier digitaal willen profileren via social video, blogs, vlogs, foto's op YouTube, Medium, Soundcloud, Facebook, Instagram, Snapchat enzovoort.

Iedereen die nu al spontaan teksten schrijft, audio, muziek, foto, video of kunst maakt en een eigen online creatief verhaal wil vertellen, is welkom om zich te verdiepen in storytelling en online media maken. De opleiding staat open voor alle studenten die al een bachelor of master diploma op zak hebben. Een oriënteringscommissie brengt een advies uit op basis van een gesprek en een motivatie. Na positief advies, mag je starten.

De opleiding bestaat uit 39 studiepunten verdeeld over 6 opleidingsonderdelen, een stage en een individueel eindwerk.

De hoor- en werkcolleges worden begeleid door (inter)nationaal gevestigde waarden in digital storytelling zoals: Sjoerd Raaijmakers (COO VICE Media Benelux), Jessica Abel (comics artist & storytelling expert, Out On the Wire, USA), Kenny Vermeulen (Blogger/Influencer, Nonunsenses, BE), Nick Vinkier (Influencer, digital transformation en online marketing consultant,BE)., Elien Jansen (photographer & instagram influential, BE), Yves Das (Vine artist, Looping Tales, BE), Wim Forceville (VR-expert, Fisheye, BE), Chris Klapwijk (YouTube Partnerships Manager, YouTube, UK), Sigrid Dufraimont (digital marketing consultant, Cheesecakemedia, BE), Hannes Coudenys (Digital Hustler, YouTube- & Snapchat-king @Club Social, BE), Cristal Die (Instagram-professional, CrystalDie, BE), Joke De Nul (Social Media Helper, Community Manager, BE/FR), Maggie Beidelman (senior producer en video journalist AJ , USA), Hotel Hungaria (BE), Matt HeimanDave Jackson en John Babb (Videoproducers Diagonal View, UK), Sandra Gaudenzi (!F LabUniversity of Westminsteri-Docs, UK), Bert Dries (graphic designer Musketon), BE.

(Dit zijn de gastdocenten van 2016-2017. Wijzigingen zijn mogelijk in 2017-2018)

Meer info.
Inschrijven kan via de website van KASK.
 

Postgraduaat Digital Content & Journalism @ Arteveldehogeschool

*update: de huidige opleiding 2016-2017 is volzet. Wil je op de hoogte blijven om in te schrijven voor academiejaar 2017-2018, laat dan hier je gegevens achter!


Deze postgraduaatopleiding start academiejaar 2016-2017 en is geschikt voor net afgestudeerden of freelancers die zich willen specialiseren in de nieuwste digitale media en journalistieke tools. Dit traject van 27 studiepunten neemt per week 2 dagen lestijd in beslag, aangevuld met opdrachten en een stage van 6 weken. Je krijgt les van professionals uit de digitale mediasector.

Je krijgt les van professionals uit de digitale sector. De hoor- en werkcolleges worden begeleid door (inter)nationaal gevestigde waarden in digital storytelling zoals: Sjoerd Raaijmakers (COO VICE Media Benelux, NL), Maggie Beidelman (senior producer en video journalist AJ , USA) Sandra Gaudenzi (!F Lab, Universiteit van Westminster, i-Docs, UK), Arnout Bracke (Chef Digitale Nieuwsprojecten De Morgen, BE), Tim Verheyden (Chef Storytelling VRT Nieuws, BE), Vincent Merckx (online redacteur en expert longreads, Vranckx VRT, BE), Tom Wattez (Content Advertising Creative, Sanoma Belgium, BE), ... 

Meer info.
Inschrijven voor deze opleiding kan je op de website van Arteveldehogeschool.

Wil je weten wat digital storytelling precies is? Bekijk wat verschillende influencers hierover te zeggen hebben:

 

Enkele voorbeelden

Enkele voorbeelden van wat de studenten vorig academiejaar hebben
gerealiseerd.

 
Menu