Digital storytelling, wat is dat nu eigenlijk? REC. ging het vragen aan Sam De Bruyn van Q Music, Tim Verheyden van het VRT nieuws, Elisabeth Ouni van apolaroidstory.com,Yves Das van Loopingtales, vlogster Kevser Marasligil, podcaster Heleen Debruyne en twee vers afgestudeerde alumni van de REC.academy: Helena en Loïc. Hoe vertellen zij online verhalen?

Wil je zelf ook leren hoe je dan kan doen? Check dan onze Postgraduaat-opleidingen: voor studenten - voor marketeers & journalisten - voor creative professionals.

Volgens Sam De Bruyn heeft het vooral te maken met manieren vinden om een publiek online te boeien. 



Tim Verheyden wil op zoek naar de toekomst van datajournalistiek.



Hoe het ook gemaakt is, Elisabeth Ouni wil échte content.



Yves Das vangt met korte video's de aandacht van zijn publiek. 



Heleen Debruyne vindt digital storytelling vooral handig om mooie dingen te lezen, zien en horen waar en wanneer ze wil. 



Kevser Marasligil is blij dat ze niet alleen de ontvanger, maar ook de zender van een verhaal kan zijn door digital storytelling.



Loïc ziet wel een parallel tussen digital storytelling en atletiek. 



Voor Helena is digital storytelling een taal die we allemaal moeten leren.



Zelf ontdekken wat jij kan doen met digital storytelling? Check onze postgraduaten!

DEEL DEZE BLOGPOST

KEER TERUG NAAR OVERZICHT
Menu